نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛

اساس نهضت امام خمینی(ره) بر پایه مساجد است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: بسیج با مسجدرابطه عمیق دارد و لذا تعامل سازنده ارکان مسجد با بسیج و محوریت ائمه جماعت یک ضرورت مهم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در گفتگو با روابط عمومی ایین اداره کل گفت: بسیج با مسجد رابطه عمیق دارد و لذا تعامل سازنده ارکان مسجد با بسیج و محوریت ائمه جماعت یک ضرورت مهم است و نگاه به مسجد باید توام با تحول و جذب جوانان و نوجوانان باشد.

او در ادامه گفت: کانون اصلی تحولات اسلام مساجد هستند و اسلام بر پایه مساجد بنا شده و امام خمینی(ره) با تکیه بر مساجد انقلاب اسلامی را تشکیل داد و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به برکت مسجد محوری است و اهمیت فراوانی دارد که روز به روز باید تقویت شوند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: مساجد سرمایه های عظیم انقلاب اسلامی هستند و نقش موثری در اعتلا و پیشرفت جامعه و کشور داشته اند و اساس نهضت امام خمینی(ره) بر پایه مساجد است و گام دوم انقلاب باید رویکرد مسجد محوری و احیای کارکرد مساجد برای حل مشکلات و خدمت به مردم تقویت شود.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید براینکه مساجد و مراکز دینی در شهرسازی باید اولویت داشته باشد،گفت: مساجد نقش مهمی در امیدآفرینی در جامعه دارند و لذا محوریت کلیه برنامه ها باید تقویت مساجد باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: بسیج با مسجد رابطه عمیق دارد و لذا تعامل سازنده ارکان مسجد با بسیج و محوریت ائمه جماعت یک ضرورت مهم است و نگاه به مسجد باید توام با تحول و جذب جوانان و نوجوانان باشد.

وی ادامه داد: احیای کارکرد مساجد و مسجد محوری نقش مهمی در وحدت امت اسلام و تامین امنیت پایدار خواهد داشت و تقویت مسجد محوری امنیت کشور را در همه بخش ها تامین خواهد کرد و پیشرفت جامعه اسلامی در گام دوم در گرو آبادانی مساجد و تعامل سازنده بسیج با مساجد است.

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: کادرسازی و تربیت نیرو در مساجد، تشکیل بانک جامع اطلاعات محله، تقویت مسئله خانواده، جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، اجرای برنامه های خلاقانه، ارزیابی مستمر عملکرد مساجد و رفع نقاط ضعف در مساجد از ضرورت های مهم است و بسیج با مشارکت سایر دستگاه های متولی در این خصوص باید برنامه ریزی دقیق و حکیمانه داشته باشد.