به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین دستیاری، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در جلسه درس اخلاق ویژه کارکنان اداره کل  تبلیغات اسلامی استان مرکزی که در سالن جلسات شهید محلاتی  این اداره کل برگزار شد، اظهارداشت: آیه 189 سوره ال عمران  وَلِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۗ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ در مورد اعتقادات و خلقیات انسانها مطالبی بسیار دلنشین و عبرت انگیزی دارد.

وی افزود: 2نوع مالکیت داریم نوع اول مالکیت حقیقی که مختص حضرت حق می باشد و دیگری مالکیت اعتباری است که برای ما انسانها وضع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین دستیاری تصریح کرد: مالکیت اعتباری برای انسانها به حدی رسیده است که احساس مالکیت در حد حقیقی ایجاد کرده است که بدبختی و گرفتاری ها از این نقطه آغاز شده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان باید احساس مالکیت را از خود دور کند و با عمق جان به آیه وَلِلَّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ایمان داشته باشد که آنچه در آسمان و زمین موجود می باشد برای خداوند متعال است.

وی بیان کرد: بهره برداری از اشیا و اموال  برای بشریت لذت آور است لذا در تبیین و تشریح لذات وهمی و لذات جسمی باید به این نکته توجه و دقت داشت که لذات وهمی خطرناک هستند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم اشاره به خوراک و پوشاک انسانها گفت: همه نعمت هایی که خداوند باری تعالی به ما انسانها ارزانی داشته نشان از قدرت و محبت خداوند متعال دارد.

حجت الاسلام و المسلمین دستیاری تاکید کرد: ما در دنیا باید به دنبال ذخیره توشه ای برای آخرت باشیم تا در سرای دیگر که محل آرامش می باشد به زندگی جاودانه خود نائل گردیم.

وی در پایان با اشاره به سرنوشت فرعون و قارون خاطرنشان کرد: رمز خوشبختی در دنیا دل کندن از مالکیت و اعتقاد به آیه 189 سوره آل عمران می باشد که همه چیز از برای خدا و تحت مالکیت اوست.

 گفتنی است سلسله نشست های اخلاقی حجت الاسلام  والمسلمین دستیاری چهارشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسین واقع در میدان امام حسین شهرک آزاداگان برگزار می گردد.