به همت امام محله مسجد حجت ابن الحسن (عج)؛

۹۰۰ نفر در مسجد حجت ابن الحسن (عج) اراک در برابر کرونا واکسینه شدند

اولین مسجد سلامت کشور به‌عنوان سنگری برای سلامت مردم استان مرکزی در اراک فعالیت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در حاشیه بازدید از مسجد حجت ابن الحسن (عج) گفت: این مسجد برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا و ارتقا سطح سلامت مردم منطقه شهرک هجرت اراک، برنامه‌های متنوعی در دستور کار خود داشت که با شروع روند واکسیناسیون با توجه به اینکه یکی از علت‌های عدم استقبال مردم این منطقه از دریافت واکسن، فاصله زیاد آن ها از مراکز تجمیعی بود که با پیشنهاد حجت‌الاسلام حبیبی، امام محله، این مسجد به‌عنوان اولین مسجد سلامت در حال واکسیناسیون واجدین شرایط این منطقه است.

او ادامه داد: خوشبختانه این اقدام با استقبال بسیار خوب مردم منطقه روبه‌رو شد که شیرینی و حلاوت این تعاملات مطمئناً برای خود مردم است و امیدواریم با تداوم این اقدامات فرهنگی، هر چه سریعتر شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس و رسیدن به سطح ایمنی مطلوب باشیم.

دکتر جمالیان بادعوت از مردم استان مرکزی جهت شرکت در طرح «من واکسن میزنم»، افزود: اختصاص بخشی از فضای متبرکه مسجد جهت امور مختلف فرهنگی و بهداشتی یک اقدام خداپسندانه است که جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت‌الاسلام حبیبی امام محله مسجد حجت ابن الحسن (عج) تصریح کرد: به لطف خداوند متعال و در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب،مسجد و امکانات آن برای کمک به کادر خسته بهداشت و درمان و مقابله با ویروس کرونا بسیج شد. انجام تست رایگان کرونا، امداد رسانی، کمک به بیماران کرونایی در منزل و پیگیری و رصد آنها و همچنین انجام واکسیناسیون گروه های هدف از اقدامات در حال انجام در این مسجد سلامت است.

حجت‌الاسلام حبیبی خاطرنشان کرد: در طی یک هفته ی اخیر که از شروع طرح واکسیناسیون در مسجد سلامت می گذرد، روزانه به جز روزهای تعطیل ۸۰ تا ۱۵۰ نفر واکسینه و تاکنون حدود ۹۰۰ واکسینه شده اند.