به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در تشریح ویژه‌برنامه‌های کمیته قرآنی دهه فجر، گفت: برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، محافل قرآنی روستایی و شهری، کارگاه سه روزه سبک زندگی قرآنی، حضور کاروان قرآنی انقلاب در خمین، برگزاری دوره تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی از برنامه‌های پیش‌بینی شده تبلیغات اسلامی استان در دهه فجر است.

وی به‌ویژه‌ برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه‌های هنری، طراحی پوسترهای انقلابی، طراحی پوسترهای شهدای مدافع حرم با بهره‌گیری از آیات قرآن، جشنواره کودک ونوجوان (قرآن و انقلاب اسلامی) از برنامه‌های این دستگاه است. همچنین اجرای طرح تلاوت نور در مساجد، ارائه تفسیر جزء ۷ قرآن، برپایی محافل انس باقرآن در فضای مجازی، توزیع جزو تفسیر کوتاه بین ائمه جماعات از برنامه‌های دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد است.

حجت‌الاسلام سرلکیان مصاحبه با چهره‌های قرآنی تأثیرگذار در پیروزی انقلاب را از ویژه‌برنامه‌ها در این ایام دانست و اضافه کرد: برگزاری برنامه‌ها و محافل قرآنی با استفاده از فضای شاد، آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۱ رشته در مدارس، ختم قرآن، معرفی چهره‌های قرآنی در مناطق ۱۵ گانه استان، افتتاحیه دبیرخانه پایگاه مجازی محافل استماع قرآن کریم را از برنامه‌های قابل اجرا در آموزش و پرورش برشمرد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در خصوص برنامه‌های بسیج به عناوینی همچون برگزاری مسابقات قرآنی نواحی مقاومت، دارالقرآن‌های نواحی، برگزاری مسابقات قرآنی صراط، برپایی حلقه‌های قرآنی، برپایی محافل انس با قرآن اشاره کرد و برپایی ۱۶ محافل انس با قرآن در ۱۶ بقعه شاخص استان را از برنامه‌های اداره کل اوقاف دانست.

وی از برگزاری ۸۴ عنوان برنامه قرآنی در استان خبر داد و گفت: امسال شیوع بیماری کرونا برنامه‌ها را تحت تأثیر قرار داده است و اکثر برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود. مجازی شدن برنامه‌ها باعث نشد که از کیفیت کاسته شود. از این رو تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا دهه فجر امسال باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود.