حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی گفت: با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی،مراسم دهه اول محرم با شعار «ما نسل به نسل در پناهت هستیم » در استان مرکزی برگزار می‌شود.



                                                       

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی حجت‌الاسلام عباسی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گردهمایی مداحان و شاعران آیینی در اراک گفت: براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا مراسم دهه اول محرم در سراسر استان مرکزی با رعایت موازین بهداشتی و با شعار «ما نسل به نسل در پناهت هستیم » برگزار میشود.

حجت‌الاسلام مهدی تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بناست در دهه اول محرم مراسم عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود اما در خواست ما از مدیران و دست اندرکاران هیئت‌های مذهبی این است که مانند سال گذشته تدبیر کنند و با رعایت موازین بهداشتی کمترین میزان آسیب را داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به دریافت معرفی برای برگزاری مراسم های عزادری در اماکن مختلف تصریح کرد: هماهنگی لازم با شهرداری‌ها، ادارات آموزش و پرورش و ادارات ورزش و جوانان انجام شده است و هیئت‌های مذهبی با توجه به مصوبات ستاد کرونا می‌توانند برای استفاده از فضای باز پارک‌ها، مدارس و اماکن ورزشی به اداره تبلیغات شهرستان‌ها مراجعه کنند و با دریافت معرفی نامه برای در اختیار گرفتن این اماکن اقدام کنند.

حجت‌الاسلام عباسی تاکید کرد: برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز و به مدت ۲ ساعت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سرتاسر استان بلامانع است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در مورد برپا کردن ایستگاه صلواتی و دسته روی هیئت‌ها نیز افزود: دسته روی هیئات ها به صورت محلی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید باشد و در طول مراسم استفاده از ماسک به صورت مسمتر باید استفاده شود. ایستگاه های صلواتی هم باید با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی به فعالیت بپردازند و توزیع اقلام بهداشتی در ایستگاه های صلواتی با عنوان موکب سلامت فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: برای هماهنگی بیشتر جلسات مجازی مجزایی با مادحین، مبلغان و مدیران هیئت‌ها در شهرهای مختلف برگزار شد و سعی می‌کنیم برنامه‌های محرم امسال نیز با هماهنگی و نظمی که همیشه از دست اندرکاران هیئت‌های عزاداری سراغ داریم پیش برود.