مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در حوزه تحلیل تحولات جهان اسلام و فضای بین‌الملل در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی مرکزی در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل گفت: سلسله نشست‌های تخصصی در حوزه تحلیل تحولات جهان اسلام و فضای بین‌الملل طراحی شده است. برای برگزاری این نشست‌ها که در قالب ۴۰ جلسه طراحی شده است از اساتید ایرانی و غیرایرانی استفاده خواهد شد.

وی افزود: اولین نشست از این سلسله جلسات امروز با موضوع تحلیل وضعیت پیروان اهل بیت(ع) در آمریکای لاتین و بازتاب انقلاب اسلامی در آرژانتین با ارائه شیخ عبدالکریم پاز امام جمعه مرکز اسلامی بوئنوس آیرس برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: هدف این جلسات آشنایی فرهیختگان مخاطب سازمان تبلیغات، اساتید دانشگاه، ائمه جماعات، فعالان فرهنگی و هیئت‌های مذهبی با فضای بین الملل است.

حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی با اشاره به حرکت در راستای بیانیه گام دوم و تحقق تمدن اسلامی گفت: مقام معظم رهبری یکی از محورهای اصلی حرکت به سمت تمدن سازی اسلامی را آشنایی با محیط بین‌الملل می‌دانند. محیط بین‌الملل محیط پیچیده‌ای است و فضای اثرگذاری و اثرپذیری است و اگر کسی از پیروان اهل بیت(ع) که داعیه کار فرهنگی دارد نسبت به محیط بین‌المللی آشنایی نداشته باشد تأثیرگذاری به مراتب کمتری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این سلسله نشست‌ها هفته‌های آینده با موضوعاتی در حوزه مسائل اروپا، جنوب شرق آسیا، آسیای میانه و کشورهای عربی ادامه خواهد یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در خصوص تحلیل وضعیت شیعیان کشور آرژانتین گفت: از نظرگاه علمی نیروهای تأثیرگذار در امریکای لاتین را می‌توان به دو بخش درونی و پیرامونی تقسیم کرد. از نظر نیروهای درونی که خود شیعیان را شامل می‌شود بحمدالله از حیث کمی و کیفی در حال رشد هستند و از منظر نیروهای پیرامونی هم با نیروهای ملی و فراملی مواجهیم.

حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی ادامه داد: نیروهای ملی به دو بخش سیاسی و مردمی تقسیم می‌شوند. استراتژی سیاسی کنترل و مهار شیعیان است اما جریان مردمی به انقلاب اسلامی و شیعه گرایش دارد و پرسشگری می‌کنند چون فشار رسانه‌های غربی برخلاف خواست استکبار باعث تقویت این پرسشگری و جست و جو نسبت به انقلاب و اسلام شده است.

وی تاکید کرد: جریان فراملّی هم دو گروه هستند یکی ایالات متحده آمریکا که با برنامه از پیش طراحی شده سعی در محدود کردن شیعیان دارد و الگو مدنظرش هم نگاه تکفیری است؛ گروه دیگر هم کشورهای مرتجع منظقه غرب آسیا هستند که در اقدامی هماهنگ شروع به ساخت مسجد و اعزام مبلغ کرده‌اند تا وهابیت در امریکای لاتین تقویت شود و استراتژی آنها در قبال شیعه انکار شیعه است به این نحو که شیعیان را یک جامعه کافر می‌دانند که جهان اسلام را آلوده کرده‌اند و باید از بین بروند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: این تمرکز و تجمع و تجهیز جریان‌های معارض نشان از آن دارد که به فضل خدا تفکر ناب اسلامی در آن سوی دنیا هم پیشرفت چشمگیری داشته است.