شیخ عبدالکریم پاز امام جمعه مرکز اسلامی بوینس آیرس در جمع روحانیون شهرستان ساوه گفت: اشتباه کشور‌های اروپایی و آمریکایی درگیری با ایران اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، شیخ عبدالکریم پاز امام‌جمعه مرکز اسلامی بوینس آیرس در جمع روحانیون شهرستان ساوه گفت: اشتباه کشورهای اروپایی و آمریکایی درگیری با ایران اسلامی است و نمی‌توان کشوری را که طی ۸ سال جنگ تحمیلی در برابر دنیا ایستادگی کرد با جنگ اقتصادی و تحریم از میدان خارج کرد.

شیخ عبدالکریم پاز ادامه داد: اکنون در دنیا شاهد هستیم که فشارها بر جمهوری اسلامی نتیجه عکس داد و کشورهای تحریم کننده، گرفتار مشکلات داخلی خودشان شده‌اند.

امام‌جمعه شهر بوینس آیرس آرژانتین بیان کرد: استفاده از ابزار فشارها و تحریم‌ها بیش از گذشته موجب پویایی و تحرک جمهوری اسلامی‌شده و انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان معجزهٔ قرن، ابرقدرت‌هایی مانند آمریکا را به فروپاشی کشانده است.

وی ادامه داد: امروز در سراسر دنیا ندای اسلام‌خواهی انسان‌های آزاده شنیده می‌شود و باید همهٔ روحانیون با بهره‌گیری از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در زمینه آشنایی جهان با تعالیم روح‌بخش اسلام و ریشه‌کنی بدعت‌هایی مانند اسلام هراسی؛ تلاش مضاعف کنند.

شیخ عبدالکریم پاز تصریح کرد: فضای تبلیغی آزاد در ایران و ظرفیت‌های عظیم این کشور توانسته ایران را به مرکز تشییع در جهان اسلام تبدیل کند همچنین این انقلاب ثمرات بسیاری برای جهان اسلام داشته است و دنیا مشاهده کرد که در عرصه ایجاد امنیت برای کشورهای مسلمان و مقاومت در برابر نظام سلطه؛ انقلاب اسلامی شخصیت والایی مانند سردار سلیمانی را به عالم اسلام معرفی کرد که سیره و منش این شهید والامقام به مکتبی ماندگار تبدیل شده است.

امام‌جمعه شهر بوینس آیرس آرژانتین با اشاره به جایگاه ممتاز زن در دین مبین اسلام اظهار کرد: نگاه غرب به زنان نگاهی مادی است و برنامه‌ای برای تکامل معرفتی و اخلاقی زن در جوامع غربی وجود ندارد.

وی درپایان سخنان خود یادآورشد: حسن خلق و برخورد مناسب با زنان ریشه در تعالیم حیات‌بخش اسلام دارد و الگو گیری از حضرت زهرا (س) به‌عنوان اسوه اخلاق می‌تواند به معنای واقعی به تعالی و کرامت بانوان در جوامع اسلامی کمک کند.