به گزارش روابط عمومي اداره تبليغات اسلامي استان مركزي،حجت الاسلام قرباني رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان زرنديه در جلسه شوراي فرهنگ عمومي گفت: اوقات فراغت یکی از بخشهای مهم در زندگی انسان ها است.

وي افزود: نداشتن برنامه مناسب برای گذراندن اوقات فراغت، سایر جنبه های زندگی را تحت تاثیر قرار داده و گاه موجب فساد می شود. توجه به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برای شناخت نیازها و رفع آنها، همچنین برنامه ریزی درست برای گذراندن اوقات فراغت آنها موجب بروز خلاقیت، نوآوری توام با تفکر سیال در فرزندان می شود.

حجت الاسلام قرباني تصريح كرد: امروزه در عصری زندگی می کنیم که دگرگونی های عظیمی در دنیا به وقوع پیوسته و کماکان در حال وقوع است و بدون شک اینترنت ارتباطات میان فردی را نسبت به گذشته آسان تر کرده و به جوانان این امکان را می دهد که روابطی متفاوت و جدید را تجربه کنند. كه زمینه ی جهان واقعی با زمینه ی جهان مجازی متفاوت است.

رئيس اداره تبليغات اسلامي  اظهار داشت: برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی در فصل فراغت از راهکارهای انگیزشی برای کتابخوانی در کودکان و نوجوانان انتخاب شود با اینکه در سال‌های اخیر به واسطه گسترش فضای مجازی و بازی‌های تخیلی در این فضا، ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان درگیر پدیده نوظهور بر گرفته از فناوری شده و حتی آنان را از تحرک و ورزش دور نگه داشته لیکن آنچه می‌تواند این نسل و نسل‌های آینده را از فضای تخیلی خارج کند اتخاذ شیوه‌های مناسب و جذاب با چاشنی خلاقیت و ابتکار است