به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام محمد فراهانی کارشناس روابط عمومی این اداره کل از  توزیع ۲۷هزار ماسک به‌ منظور کمک به‌ حفظ سلامت عزاداران حسینی بین هیئات مذهبی اراک و شهرستانها خبر داد.

وی افزود: هیئات مذهبی اراک که مشخصات خود را در سامانه بیرق ثبت کرده اند با در دست داشتن کد مجوز هیئت خود به کارشناس تشکلهای دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و شهرستانها مراجعه کرده و ماسک مورد نیاز هیئت را با توجه به جمعیت منطقه ای حاضر در مجلس عزاداری دریافت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام فراهانی گفت: با توجه به بازدیدهای میدانی که توسط مدیرکل و کارشناسان این کل در سطح شهرستان اراک انجام شده است مراسم های عزاداری در فضای باز با حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

کارشناس روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن قدردانی از همه هیئات مذهبی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی دغدغه مند هستند و با تمام وجود برای حفظ سلامتی شهروندان در حین برگزاری مراسم تلاش می‌کنند افزود: حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و همچنین رضایتمندی دکتر سیدمحمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از رعایت پروتکل های بهداشتی، استقبال مردم برای حضور در مراسم را بی نظیر کرده است.

وی با بیان اینکه برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان از شعار دینی ماست اذعان داشت: شرایط برپایی عزاداری امسال با توجه به انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامتی شهروندان و عزاداران شکل دیگری گرفته است لذا همه عزاداران با رعایت همه مسائل بهداشتی در این مراسم حضور پیدا می کنند.