مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اصحاب رسانه می توانند اولویت‌های فرهنگی را دسته‌بندی و برای ضعف‌های موجود برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نشست هم اندیشی با فعالان رسانه‌ای که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: شرایط امروز پیچیده است و تمام کفر در مقابل تمام اسلام قرار گرفته است و وظیفه همه ما این است که از اسلام ناب محمدی در مقابل دشمنان که کمر به از بین بردن دین اسلام دارند بایستیم.

وی تصریح کرد: اولین اولویت سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغ اسلام ناب و اصیل است و ما در این شرایط سخت و پیچیده نیازمند طرح‌های راهبردی هستیم. امپراطور رسانه‌ای که در غرب شکل گرفته است در ساختار و محتوا بسیار قوی عمل کرده و برای اهداف خود برنامه دارند و می‌طلبد ما نیز به‌عنوان مدافعان دین طرح و برنامه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام دکتر عباسی بابیان این همه در فضای تبلیغ دین باید با ابزار رسانه قوی، هدفمند و حساب‌شده وارد شویم، اضافه کرد: هنر و رسانه مهمترین ابزار برای انتقال احکام دینی هستند؛ چراکه تبلیغ از طریق هنر و رسانه همچون ساخت و تولید فیلم و سریال اثرش از فضای تبلیغی به تنهایی بیشتر است، تشکیل کارگروه هم‌اندیشی با فعالان رسانه‌ای کمک می‌کند تا به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

وی از اصحاب رسانه خوستار کمک در اجرای برنامه و هدف‌های اداره کل تبلیغات اسلامی شد و اظهار کرد: رسانه‌ها قادرند محتوای تبلیغی را در شبکه‌های ترویجی منعکس و بازخورد آن را در جامعه بررسی کنند. مسائل فرهنگی باید فضای فرهنگی مردم را تحت پوشش قرار داده و درصدد رفع مشکلات فرهنگی و اعتقادی آنان برآید.

دکتر عباسی رسانه‌ها را ابزاری جریان‌ساز و فکرساز معرفی کرد و افزود: امروز گردش کلمات در فضای مجازی بسیار است و با استفاده از این ابزار باید بتوان مبانی اسلامی را به درستی تبیین کرد. ایجاد تحول در تبلیغات اسلامی مدنظر است و با کمک اصحاب رسانه می توان اولویت‌های فرهنگی را دسته‌بندی کرده و برای ضعف‌های موجود برنامه‌ریزی کرد.

وی از ثبت‌نام ۵۰۲ هیئت در سامانه بیرق و از ثبت ۱۸۰۰ هیئت مذهبی در استان خبرداد و گفت: متأسفانه ارتباط هیئت‌های مذهبی با رسانه بسیار ضعیف است و معرفی این هیئات و آشنایی مردم با فعالیت آنان می‌تواند در پیشبرد اهداف تبلیغی و ترویجی اسلام ناب بسیار مؤثر باشد. امروز هیئت‌های مذهبی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی عزاداری سیدالشهداء(ع) را اقامه می‌کنند و دانشگاه علوم پزشکی از این بابت مشکلی ندارد.