رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات استان مرکزی از حضور ۱۴۱نفر درآزمون کتبی شانزدهمین دوره طرح"ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ" در شهرستانهای ساوه و اراک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات استان مرکزی، در حاشیه برگزاری آزمون کتبی شانزدهمین دوره طرح «ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ» در گفت‌و‌گو با کارشناس روابط عمومی این اداره کل، با اشاره به اینکه این آزمون با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود، اظهارداشت: این آزمون با حضور ۱۴۱ حافظ در دو حوزه اراک و ساوه برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات استان مرکزی ضمن تجلیل از تلاش های دست اندرکاران، موسسات تخصصی حفظ قرآن، اساتید حفظ قرآن و برگزارکنندگان این آزمون در شهرستانهای ساوه و اراک، تصریح کرد: این آزمون با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در رشته های حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم و با مدارک اعطایی هم‌تراز دیپلم تا دکترا برگزار می‌شود. مدارک این آزمون پس از کسب حد نصاب امتیازات لازم توسط شرکت‎ کنندگان، با امضاء وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به قبول‌شدگان اعطاء می‌شود.

حجت‌الاسلام نعمت الله سرلکیان در پایان خاطرنشان کرد: از تعداد۱۴۱ نفر شرکت کننده، ۵۵نفر آقا و 86 نفر از بانوان بودند که با رصد انجام شده از رده سنی ۱۷سال تا ۴۷سال در این آزمون حضور داشتند.