مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در آیین اختتامیه چهارمین دوره طرح ولایت در خمین گفت: کادر سازی برای انقلاب، دانش افزایی و مهارت افزایی مبلغین، از اهداف مهم این طرح است.



                                                          

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبیلغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در آیین اختتامیه چهارمین دوره طرح ولایت روحانیون مستقر در خمین و محلات در شبستان بیت قدیمی امام خمینی(ره) اظهار کرد: طرح ولایت که از سال‌های گذشته پایه گذاری شده، در برابر توطئه‌ها و جنگ فرهنگی دشمنان در این سال‌ها بسیار موفق عمل کرده است و با قدرت به کار خود ادامه می دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه تصریح کرد: طرح ولایت یک طرح عمیق و بنیادین فرهنگی محسوب می‌شود و امروز جای خالی این طرح در بسیاری از مراکز و مجموعه‌ها خالی است که اقدام قابل توجهی از سازمان تبلیغات اسلامی است.

حجت‌الاسلام دکتر عباسی با اشاره به این که کار فرهنگی باید دوام و قوام داشته باشد تا بتواند اثرگذاری کند اضافه کرد: این دوره ها در طی پنج روز به صورت فشرده انجام می شوند و مباحث اخلاقی، دینی، فرهنگی واجتماعی در دستور کار آموزش ها است که با استقبال مواجه شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به نزدیک شدن ایام ماه محرم و صفر تاکید کرد: آموزش مبلغین در حوزه های پیشگیری ازآسیب های عزاداری وفرهنگ سازی و همچنین تبلیغ و تبیین معارف دینی و اخلاقی، توسط مبلغان دینی و روحانیون نقش محوری دارد و از اولویت های این دوره ها است که اگر این مفاهیم در محافل مذهبی تبیین شود آثار و برکات ارزشمندی برجای خواهد گذاشت.

‌حجت‌الاسلام عباسی هدف از اجرای این طرح را دانش افزایی و مهارت افزایی مبلغین عنوان کرد و خاطرنشان کرد: افق چشم انداز ۳ساله اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تربیت مبلغین تخصصی است که در این دوره ها در سه رده عمومی –مهارتی و تخصصی و در گرایش های دانش آموزی، دانشجویی برگزار می‌شود که امیدوار هستیم تا سال ۱۴۰۳ شاهد جمع مبلغان تخصصی در استان مرکزی باشیم.