رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی؛

عزاداری بیش از ۸۰ درصد از هیئت های استان مرکزی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی

دکتر جمالیان ضمن تقدیر از هیئات مذهبی در دهه اول محرم گفت: آیین های عزاداری دهه دوم محرم هم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می‌شود.



                                                 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل ضمن تقدیر و تشکر از هیئات مذهبی استان مرکزی گفت: در دهه اول محرم ۸۰ درصد از هیئت‌های استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به عزاداری پرداختند.

جمالیان در ادامه گفت: هیئت‌های شناسنامه‌دار استان مرکزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم‌های خود را برگزار کردند ولی تعدادی از هیئت‌های بدون شناسنامه در حواشی شهر بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم خود را برگزار کردند که تذکرات داده شده است.

وی با اشاره به استفاده دقیق از پروتکل های بهداشتی در مراسم های عزاداری دهه دوم محرم گفت: در دهه اول محرم با نظارت دقیق تبلیغات اسلامی استان مرکزی بسیاری از شیوه نامه ها رعایت شد و امیدواریم در دهه دوم هم با همین رویه و طبق مصوبات ستاد کرونا آیین های عزاداری برگزار شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با انتقاد از برگزاری تعزیه‌های بدون مجوز، گفت: به رسم هرساله ی مردم استان مرکزی، آیین های تعزیه در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود که امسال با توجه به شرایط موجود مقرر شد تعزیه برگزار نشود اما الان عمدتا در روستاها شاهد برگزاری تعزیه بدون مجوز هستیم که تجمعات گسترده برای تماشا، نگرانی ما را دوچندان می‌کند.

جمالیان تاکید کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در کنار هیئات مذهبی است تا به بهترین شکل شاهد برگزاری مراسم های دهه دوم محرم باشیم و امیدواریم که با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی شاهد ریشه کنی ویروس منحوس کرونا باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی هیئت‌های مذهبی و دستگاه‌هایی چون تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج که مجموعه کادر بهداشت و درمان را یاری کردند، تشکر می‌کنیم.