به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام احمد رهدار، عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم استان قم در نشست با بانوان فرهیخته و خواهران طلبه شهرستان ارک که در سالن همایش اداره کل تبلیغات اسلامی مرکزی برگزار شد با اشاره به ملاک‌ها و معیارهای لازم برای انتخاب اصلح، اظهار کرد: آنچه که در انتخابات و انتخاب فرد اصلح مهم است تجربه تاریخی است که کسب کرده‌ایم. کشور ما جز کشورهایی است که میانگین برگزاری انتخابات را در حد بالایی را تجربه کرده است و ماحصل این تجربه وقتی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد به ما چند گزاره را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه توجه به فرمایشات امام و رهبر انقلاب در مقوله انتخابات ضررهای احتمالی را دفع می‌کند ادامه داد: این گزاره‌ها عبرت‌های ما می‌شود که در انتخابات ۱۴۰۰ رعایت کنیم، گزاره اول این است که در هر موضوع و به هر میزانی که به فرمایش امام راحل و رهبر انقلاب گوش دادیم، ضرری به ما نرسید و مصون ماندیم ولی عکس آن موضوع به هر میزانی که به فرمایشات و رهنمودهای این ۲ بزرگوار کم توجهی کردیم، ضرر بزرگی دامن گیر کشور شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم تصریح کرد: گزاره دوم در انتخابات این است که بطور کلی در صدای جمع و عموم یک خیری نهفته است، سیاست انتخاباتی ما باید به گونه‌ای جهت گیری شود که در واقع در مقابل مطالبه، خواست و مهمتر نیاز عمومی مردمی قرار نگیرد مردم ما در وجه عمومی خودشان نشان داده است که مطالبات به حقی داشته‌اند که این مطالبات به حق در پرتوی انقلاب و دین بوده است.

وی با بیان اینکه کشور ما نیاز به رئیس جمهور اشرافی ندارد، اذعان داشت: کشور ما نیاز به رئیس جمهوری دارد که از جنس مردم باشد، درد مردم را بداند و اقشار مختلف مردم را درک کند و سبک زندگی رئیس جمهور با زندگی مردم تفاوت چندانی نداشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم: اگر مردم کشورمان بدانند که مسئولین مثل خودشان دارند زندگی می‌کنند و درد مردم را دارند، در حوادث و مشکلات کشور با مسئولین همراهی می‌کنند و با کمک هم تلاش می‌کنند که مشکلات را برطرف کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به اینکه گزاره سوم تجربه است، گفت: هر گاه در بستر انتخابات سیاسی به دشمنان نظام که در رأس آن آمریکا، اسرائیل، آل سعود و غیره گوش فرا دادیم و کنش سیاسی مان را همسو با خواست آنان جهت دادیم، ضرر کرده‌ایم، دلالت این جمله در حوزه انتخابات سیاسی این می‌شود که ما به نامزدی که برنامه اش برنامه‌ای غربی است، خودش، فکرش و اطرافیانش غربی است، امیدش را به خارج از ظرفیت داخلی کشور و غرب بسته است به این رأی ندهیم.

وی ادامه داد: از مشروطه تاکنون بیش از صد سال بارها بارها تجربه کرده‌ایم که هر گاه دل به کانون‌های بیگانه بسته‌ایم ضرر کرده‌ایم.
حجت الاسلام رهدار عنوان کرد: گزاره چهارم و تجربه‌ای کسب کرده‌ایم در انتخابات نباید صرفاً بر اساس بازی‌های رسانه‌ای تصمیم گرفت باید با درک قابل قبولی از ماهیت کنش رسانه باید تصمیم بگیریم. تجربه نشان داده دلیل اینکه امپریالیست رسانه در اختیار دشمنان است اگر تمام قضاوتمان را روی امتداد نتیجه گیری رسانه‌ها از جمله شبکه‌های اجتماعی بگذاریم به اشتباه می‌افتیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم در پایان خاطرنشان کرد: ما ضمن اینکه سواد رسانه‌ای باید داشته باشیم باید حواسمان باشد که رسانه‌ها جهت دارند و جهت رسانه به معنای عام و کلامش ضرورتاً توجه به منافع مردم و ملت ما نیست به همین دلیل ما باید با درک رسانه‌ای قوی از این مساله عبور کنیم.

گفتنی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی سلسله نشست های بصیرت افزایی با حضور حجت الاسلام رهدار عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم با موضوع چالش های انتخابات1400 برای هیئات مذهبی و مداحان شهرستان اراک در سالن هشتم شهریور دانشگاه اراک برگزار شد.