حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی گفت: قرار نگرفتن موسسات قرآنی در لیست حمایتی گروه های آسیب دیده از کرونا قابل درک نیست.



                                            

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی حجت‌الاسلام عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با روابط‌عمومی این اداره کل، از قرار نگرفتن مؤسسات قرآنی در لیست گروه های آسیب‌دیده از کرونا گلایه کرد و افزود: مسئولان می‌گویند ۷۲ میلیارد تومان وام پرداخت شده است، ای کاش حداقل ۳ میلیارد تومان از این مبلغ به مراکز قرآنی تعلق می‌گرفت.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی، برنامه‌ریزی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خانواده را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی خانواده همچون طلاق و اعتیاد، از مهمترین فعالیت‌ها در این حوزه تعریف می‌شود که قدم های موثری در این راستا برداشته شده است.

مدیرکل تبلیغات‌اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته با آموزش مشاوران خانم در حوزه خانواده توانستیم ۲۰ مبلغ تخصصی با موضوع خانواده به چرخه مبلغان اضافه کنیم که این آموزش ها امسال هم ادامه دارد.

وی با اشاره به نقد وارده به نهادها و سازمان‌های فرهنگی مبتنی بر عدم دقت لازم در برنامه‌ریزی و هزینه‌کردها در حوزه بینش‌ها، گرایش‌ها و روش‌ها، اظهار کرد: برای کاهش آسیب ها و ارتقای سطح فرهنگ عمومی، از باور باید به مرحله عمل رسید. حالا باید دید در مرحله باور چه میزان توانسته‌ایم محتوای اسلامی را به گوش مردم رسانده و در این مسیرچه میزان نیروی متخصص تربیت شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضرورت توجه به پویایی مؤسسات قرآنی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: راه‌های دستیابی برای داشتن مراکز قرآنی پویا و تاثیرگذار در دستور کار قرار دارد و با نظرسنجی از افراد نخبه قرآنی این مهم در حال انجام است.

حجت‌الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: دهیاران به این نتیجه رسیدند که رونق فعالیت‌های قرآنی با کاهش آسیب‌های اجتماعی ارتباط نزدیک دارد. پس از برگزاری جلسات متعدد شاهد آن هستیم که برخی دهیاران بودجه فعالیت فرهنگی را در قالب فعالیت قرآنی تعریف کردند، اما در برخی روستاها موفق به انجام این کار نشده‌ایم که بابرگزاری جلسات بادهیاران در صدد رفع این موضوع هستیم.