اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با صدور بیانیه ای از رعایت ۸۱ درصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط هیأتهای مذهبی قدردانی و تأکید کرد: محرم ۱۴۰۰ مردم استان برای همیشه در تاریخ ثبت شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به همراه شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان مرکزی با صدور بیانیه‌ای از اقامه‌کنندگان عزای حسینی و هیأتهای مذهبی استان مرکزی قدردانی کردند. در این بیانیه آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة

 

امام حسین علیه السلام از ازل همان چراغ هدایتی است که مسیر هدایت به صراط مستقیم را روشن کردند و بر اساس این حدیث هر کس در هر زمان و مکانی توفیق هدایت به سوی صراط مستقیم را یافت، مدیون امام حسین علیه‌السلام و وجه مصباح هدایتی حضرت است.

 

محرم رستاخیز جهانی عدالت طلبان و آزادی‌خواهان عالم است که هر سال زیباترین جلوه‌های عشق‌ورزی به خاندان عصمت و طهارت را در آن به نظاره می‌نشینیم. عاشورا قرارگاه عشق است و پناهگاه عاشقان کربلا عصاره‌ی بهشت است و عاشورا آبروی عشق… امسال نیز به فضل الهی و به مدد توجهات خاصه حضرت ولی عصر (عج الله فرجه الشریف) و همچنین تدابیر و رهنمودهای راهگشا و روشن‌گرایانه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای مد ظله‌العالی در کمال عظمت و شکوه معنوی در سراسر ایران سربلند و اسلامی و به ویژه استان مرکزی مهد آئین‌ها و سنت‌های عزاداری برگزار شد.

 

با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا اما با همت و غیرت مردم عزادار، روحانیون و مبلغین گرانقدر، هیأتهای مذهبی، خادمان، بانیان مجالس، ذاکران و مادحان اهل بیت علیهم السلام علی رغم مشکلات موجود با رعایت ۸۱ درصدی تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی با اطمینان می‌توان گفت که بی‌شک محرم ۱۴۰۰ مردم استان مرکزی به اذعان مسئولین محترم ستاد کرونای استان مرکزی برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد.

 

اکنون پس از گذشت یک دهه همت و غیرت شبانه روزی برای اقامه عزاداری و سوگواری عاشقانه و توأم با شور و شعور دهه نخست بر خود لازم می‌دانیم تا به رسم ادب و قدرشناسی از همه دستگاه‌های متولی به ویژه نماینده معزز ولی فقیه، ائمه محترم جمعه و جماعت، استاندار پر تلاش، معاون محترم سیاسی امنیتی استاندار، رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی استان، اعضا محترم ستاد کرونا استان، صداوسیما، آموزش و پرورش، برادران سپاه حضرت روح الله، نیروی انتظامی، شهرداری، ورزش و جوانان، سربازان گمنام امام زمان (عج)، رسانه‌های مجازی و نوشتاری، مجموعه اعضای هیأت امنا و مدیران هیئات مذهبی، بانیان مساجد و حسینیه‌ها وعاظ و روحانیان و مداحان و ذاکران اهل بیت و همه نهادها و ارگان‌ها و مؤسساتی که در امر برگزاری مجالس محرم همت کردند، خاضعانه تقدیر و سپاسگزاری به عمل آوریم.

 

از محضر ربوبی حضرت حق رفع گرفتاری‌ها و علی‌الخصوص محو کامل ویروس منحوس کرونا را از همه نقاط جهان و بلاد اسلامی خواستاریم و از درگاه حضرتش مسئلت می‌کنیم که توفیق حضور و خدمتگزاری در مجالس عزای حسینی در سنوات آتی را به همه محبان و دلدادگان حضرتش عطا فرماید.

 

والعاقبه للمتقین