به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک حجت الاسلام و المسلمین سید رسول اختری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک در گفتکو با رابط خبری گفت: معضل اعتیاد به مواد مخدر یکی از چالش های جدی در زمینه های اجتماعی و بهداشتی است که متاسفانه بعضی از خانواده ها را درگیر کرده است.


وی افزود: سایه شوم و تاریک این بلای خانمان سوز بر سر راه بعضی از مردم است و متاسفانه آینده بعضی از خانواده ها را تهدید جدی می کند که باید از راه های مختلفی با این معضل اجتماعی مبارزه کرد .
اختری اذعان داشت: بنا بر فرمایشات نورانی بزرگ مرد انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: "نجات معتاد، نجات فرد نیست، نجات جامعه است" یکی از وظایف مسئولین امر ایجاد یک فضا و بستر مناسب برای افراد آسیب دیده از این بلای خانمان سوز است تا بتوان به این افراد کمک کرد که به مسیر زندگی و امید به آینده بهتر و روشن برگردند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک با بیان اینکه مسئله اعتیاد با ارائه داده های دقیق و مورد اعتماد قابل حل است تصریح کرد: اگر پالایشی در کشور یا حتی در جهان صورت بگیرد، هر جا که دیتا یا داده های قابل اعتمادی جهت حل معضل اعتیاد ارائه شد، کارساز بوده و موفقیت ایجاد کرده است که می طلبد در این زمینه اقدامات موثری ایجاد شود.
ایشان تصریح کردند: با توجه به اینکه غول اعتیاد و آسیب اجتماعی به نام اعتیاد حد و مرز نمی شناسد و متاسفانه آمارها نشان می دهد که سن اعتیاد پایین آمده، لذا یکی از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی این است که در قصه پیشگیری از اعتیاد، گام وسیعی بردارد و به همین جهت برای گروه های جهادی و ائمه جماعات دوره های آموزشی را به صورت تخصصی در  زمینه‌ی پیشگیری از اعتیاد، باورهای غلط نسبت به مواد مخدر و ... را برگزار کرده است و همچنین در مناطق آسیب دیده ضمن اعزام مبلغ، دوره های پیشگیری از اعتیاد ویژه خانواده‌ها را برگزار کرده است.