نماینده طلاب پاکستان در شورای منطقه المصطفی اظهار کرد: تفکر ایرانی و انقلابی داشتن تنها به داشتن شناسنامه ایرانی محدود نمی‌شود، دستاوردهای انقلاب صادر شده و باعث شده حتی تفکر امام خمینی(ره) بیشتر از ایران در دیگر کشورها نمود عینی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی  استان مرکزی، معصومه بتول‌نقوی، مترجم و کارشناس رسانه و نماینده طلاب پاکستان در شورای منطقه جامعةالمصطفی  در همایش سراسری«سیره فاطمی مکتب قرآنی و منزلت زن در انقلاب اسلامی» که در بیت قدیمی امام خمینی(ره) در خمین برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از نهضت حضرت زهرا(س) نشئت گرفته است، اظهار کرد: شکل‌گیری انقلاب اسلامی از حرکت سیاسی حضرت فاطمه(س) شکل گرفته است و باید قدردان این نهضت باشیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی و حاکمیت جمهوری اسلامی از بیت قدیمی امام راحل در خمین نشئت گرفته است، اما انتهای آن قیام امام زمان(عج) است. در قرن گذشته ایدئولوژی جهان جدایی دین از سیاست بود و این مهم به وضوح قابل مشاهده است و تمام سلطه‌گران جهان بر این امر اصرار داشتند.

بتول‌نقوی ادامه داد: ترس استعمار و طاغوت از اسلام و قرآن است و برای دور نگه داشتن مردم از این دو مؤلفه مهم هرکاری می‌کنند. امروز اسلام در حال کنار زدن سلطه‌گران از جهان غرب و امریکاست و آنان نیز سعی دارند کشورها را از دین و منطبق بودن دین با سیاست دور نگه دارند. در زمان طاغوت تنها یک بت‌شکن از سرزمین ایران برخاست، زنجیر غلامان را بشکست و آزادگی را برای ایران و جهان به ارمغان آورد.

وی اضافه کرد: منظور از زنجیر، غل و زنجیر برپا نیست، بلکه افکاری است که انسان با خود همراه دارد. تأثیر پیروزی انقلاب تنها به کشور ایران محدود نشد و همچون نور جهان را در برگرفت. شکل‌گیری انقلاب ایران پس از تقویت ساختارهای داخلی تأثیر خود را بر کشورهای همسایه می‌گذارد و پس از آن موج عدالت‌خواهی جهانی می‌شود.

بتول‌نقوی با اشاره به اینکه پاکستان اولین کشوری است که جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت می‌شناسد، بیان کرد: پاکستانی‌ها تنها ۷۰ روز از پیروزی انقلاب گذشته بود که میلیون‌ها نفررا در محلی جمع کرده و از آنجا نهضت حزب جعفری را بنیان‌گذاری می‌کند. چراکه آنان می‌دانند که شیعه می‌تواند جایگاه و قدرت سیاسی داشته باشد.

وی افزود: شیعه تشخُّص دارد و دین را محدود به نماز، روزه و زکات نمی‌کند. شیعه مسلمان بینش و بصیرت دارد که قادر است جهان را رهبری کند. قدرت انقلاب و شیعه به حدی است که سید عارف حسینی، رهبر سابق شیعیان پاکستان ۳۰۰ نفر را در لاهور جمع می‌کنند و دولت را وادار می‌کنند تا شیعه را به رسمیت بشناسند و ضیاء‌الحق، رئیس جمهور این کشور از ترس اینکه انقلاب در این کشور رخ ندهد این رهبرمبارز را ترور و به شهادت می‌رسند و به منظور سرکوب شیعه گروه‌های طالبان و ... را شکل می‌دهند تا به نام اسلام شیعیان را از بین ببرند.

بتول‌نقوی ضروت وحدت بین شیعیان را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: دشمن از وحدت شیعیان ترس دارد و از تمام توان برای جلوگیری از ایجاد وحدت کلمه استفاده می‌کند، اگر قصد داریم رهبری جامعه اسلامی به دست شیعه باشد با اختلاف را کنار گذاشته و به وحدت بیشتر پرداخته شود.

وی بیان کرد: جوامع استکباری برای رسیدن به اهداف خود اذهان مردم جوامع را با این جمله که دین انسان را محدود می‌کند، تحت اختیار گرفته بود، اما با پیروزی انقلاب و وجود امام راحل مردم متوجه شدند که دین انسان را نه تنها محدود نمی‌کند، بلکه فرد را در مسیر رشد بهتر هدایت می‌کند. ایشان تأکید داشتند انسان باید در دو بُعد مادی و معنوی پیشرفت داشته باشد و همین تفکر زمینه رونق همسو بودن دین و سیاست را فراهم ساخت.

بتول‌نقوی با بیان این مطلب که جوامع استکباری استقلال فکری را از مردم خود گرفته‌اند، اضافه کرد: در ایران مردم دارای تفکر مستقل، تشخص لازم همراه با عزت و کرامت هستند و این عامل باعث شده که ایرانی به ایرانی بودن و شیعه بودن خود مفتخر است و رهبری جهان اسلام را به دست گیرد.

نماینده طلاب پاکستان در شورای منطقه المصطفی ادامه داد: تفکر ایرانی و انقلابی داشتن تنها به داشتن شناسنامه ایرانی محدود نمی‌شود، دستاوردهای انقلاب صادر شده و باعث شده حتی تفکر امام خمینی(ره) بیشتر از ایران در دیگر کشورها نمود عینی داشته باشد و در این بخش می‌توان به نمونه‌هایی همچون شیخ زکزاکی، شیخ حسن نصرالله اشاره کرد.

۴ اصل تحقق حق قرآن

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور، امام جمعه خمین هم در این مراسم گفت: بیت امام خمینی(ره) نه تنها متعلق به همه مردم ایران، بلکه متعلق به همه جهان اسلام است. سوره «حمد» در برگیرنده همه مسائل اصولی قرآن همچون بخشی از اوصاف الهی و بخشی از خواسته ما است.

وی ادامه داد: «اهدِنَا الصِّراطَ المُستَقِیم» خواسته و مطالبه ما از خداوند است و همواره از خدا طلب هدایت داریم. اگر کسی در عالم از هدایت قرآن برخوردار نشود سهمی از دنیا نبرده است و رمز هدایت نیز قرآن و اهل‌بیت(ع) هستند. اگر بشریت بخواهد سعادتمند باشد چاره‌ای گرایش به قرآن و اهل‌بیت(ع) ندارد.

حسینی‌پور ادامه داد: هر فرد در جامعه برای ادای حق قرآن مکلف است چهار اصل ایمان به قرآن، علم به قرآن، عمل به آیات و  نشر مفاهیم را در نظر داشته باشد. اگر همه خود را ملزم به انجام این اصول کنند قطعاً به سعادت دنیوی و اخروی خواهند رسید.