مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: نذورات در ادامه رزمایش همدلی و مواسات به صورت خشک در بین نیارمندان توزیع شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام دکترمهدی عباسی در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش اظهار داشت: امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی در برگزاری برنامه های مختلف به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت افراد جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: ما تابع مصوبات ستاد کرونا هستیم.

حجت‌الاسلام دکتر عباسی با بیان اینکه با منعی برای برگزاری اصل مراسم های عزاداری نداریم، خاطر نشان کرد: اصل مراسم ایام محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از همدلی و همراهی مداحان، هیئت های مذهبی، مسئولان امر و دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: جلسات متعددی در این راستا برگزار شده و پروتکل های بهداشتی نیز به هیئت ها ابلاغ شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ۳۰۰ هیئت مذهبی در سامانه بیرق ثبت نام کردند، گفت: اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش نهایت همکاری را با ما در قرار دادن سالن های ورزشی و مدارس در اختیار هییت های مذهبی داشته اند.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان اینکه در شهرستان اراک ۴۰ هیئت مذهبی با آموزش و پرورش به منظور استفاده از مدارس هماهنگی های لازم را انجام داده اند بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده فعالیت این هیئات با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هیئت هایی هم که در مساجد خود فضای باز و کافی دارند می توانند برنامه های عزاداری سید سالار شهیدان را در مساجد خود برگزار کنند.

وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از آیت الله دری نجف آبادی نماینده محترم ولی فقیه در استان گفت: ایشان نیز در راستای برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید دارند و با هیئت های شاخص اراک نیز در راستای فضاسازی شهری هماهنگی های لازم انجام شده است.

مدیکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در خصوص توزیع و طبخ نذورات خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا توصیه شده که نذورات در ادامه رزمایش همدلی و مواسات در این شرایط به صورت خشک در بین نیارمندان توزیع شود.