به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی،حجت‌الاسلام قربانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرندیه در تریبون نماز جمعه در خصوص هفته وحدت گفت: خداوند به واسطه اسلام، نعمت بزرگ ﺗألیف قلوب را به مردم هدیه داد؛ نعمتی که همگان باید قدر آن را بدانیم و از برکات آن برای تحکیم وحدت بهره گیریم. تکلیف وضرورت ایجاب می‌کند جهان اسلام بدون تنش و هرگونه اختلاف نظر با وحدت کامل، مباحث فقهی و تفاوت تاریخی را کنار بگذارد و بیش از گذشته با وحدت به ریسمان الهی چنگ زنند.

وی افزود: هفته وحدت نماد همدلی، اخلاق‌ محوری و عظمت مسلمین و برادری شیعه و سنی است؛ به نوعی می‌توان گفت که هفته وحدت نماد پیمان با راه و روش اسلام و خط امام و رهبری است. هفته وحدت به این معناست که شیعه و سنی باید در مشترکات با هم وحدت و انسجام داشته باشند و در جهت زدودن اختلافات و همچنین، مقابله با دشمن مشترک یعنی صهیونیست، وهابیت و تکفیری‌ها اقدام کنند.

حجت‌الاسلام قربانی تصریح کرد: وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب نیست، بلکه وحدت به معنای اتحاد و همبستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی است. آیاتی از قرآن و احادیث بسیاری از رسول اکرم (ص) بر ضرورت حفظ همدلی میان مسلمانان تاکید دارند. فاصله زمانی میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالروز ولادت پیامبر اسلام (بنابر روایات اهل سنت) تا ۱۷ ربیع الاول (بنابر روایات شیعه) با عنایت امام خمینی (ره) به‌عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است. در این اقدام، مسأله‌ای که شاید می‌توانست عاملی برای تشدید اختلاف میان مسلمانان شیعه و سنی باشد، موجب وحدت آفرینی بیشتر میان مسلمانان شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرندیه در ادامه اظهار داشت: هفته وحدت، فرصت مغتنم و ارزشمندی برای گرامی‌داشت یاد پیشگامان اتحاد اسلامی، از جمله امام خمینی رحمت ‌الله علیه در جوامع اسلامی است. این ایّام بزرگ،
هم‌چنین بهانه‌ای مناسب برای ارزیابی و بازنگری تلاش‌هایی است که به منظور تحقق آرمان‌های مقدس سرسلسله‌جنبان اتحاد اسلامی انجام گرفته است. بیایید در هفته وحدت، با بررسی مفهوم وحدت و مشخص ساختن معنای منطقی و جامع آن، عوامل بازدارنده و موانع تحقق وحدت امت اسلامی را به طور دقیق‌تر شناسایی کرده و راهکارهای اجرایی دست‌یابی به این آرمان ارزشمند را به صورت علمی مورد اشاره و تحلیل قرار دهیم.