مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: پویانمایی پاداش با نگاهی نو به دوران کودکی زندگی کربلایی کاظم کریمی ساروقی می‌پردازد و در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آماده رونمایی خواهد شد.



                                                                 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی عباسی در آئین آغاز به کار پروژه پویانمایی «پاداش» که به دوران کودکی معجزه قرآنی کربلایی کاظم ساروقی می‌پردازد، گفت: اعتقاد ما این است که میزبان این مراسم کربلایی کاظم است و به خود می‌بالیم که مورد عنایت این بزرگوار قرار گرفتیم و امیدواریم زندگی ما نیز رنگ و بوی قرآن و اهل بیت (ع) داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، با اشاره به شخصیت بی‌نظیر کربلایی کاظم در جهان اسلام تاکید کرد: مسئولان ما بیش از این باید به ذکر نام و الگوسازی از این معجزه قرن اهتمام داشته باشند. شخصیتی که مورد تأیید و تکریم علما برجسته عصر خود می‌گیرد باید جایگاه به مراتب شایسته‌تری در فضای فرهنگی کشور می‌داشت.

حجت‌الاسلام عباسی در ادامه افزود: از اینکه استان مرکزی چنین گوهری را در دامن خود پرورانده به خود می‌بالیم و وجود چنین شخصیت‌های الگوسازی می‌تواند سیره و زندگانی‌شان به‌عنوان الگو در اختیار نسل جدید قرار گیردو تلاش ما این است که این مؤلفه‌های هویت بخش را احیا کنیم.

وی نقش کربلایی کاظم را در خنثی کردن توطئه‌های وهابیت بسیار مؤثردانست و تصریح کرد: وهابیت در میان فرق مختلف اسلام خصوصاً اهل سنت تبلیغ می‌کند که شیعیان ارتباطی با قرآن ندارند و مصحف دیگری را به جای آن دارند اما وجود معجزه و پدیده این چنینی که در سنین جوانی و بدون اینکه سواد خواندن و نوشتن داشته باشد، حافظ کل قرآن کریم می‌شود، نگاه و نگرش اهل سنت را به ما تغییر می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: امیدواریم قدر این گوهرهای تابان و نوابغ قرآنی رابدانیم و بزرگداشت کربلایی کاظم به ساخت یک محصول فرهنگی محدود نشود بلکه آثارمتعدد و متنوعی با موضوع زندگانی این بزرگان تهیه و تولید شود.

گفتنی است پروژه پویانمایی «پاداش» که به دوران کودکی کربلایی کاظم ساروقی می‌پردازد توسط مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای ترنج و جوانان بومی شهر ساروق و تهیه کنندگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در دست تولید است و نیمه دوم سال جاری نسخه اولیه آن برای اکران آماده می‌شود.